Noosa, Brisbane, Surfers Paradise en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu Noosa, Brisbane, Surfers Paradise en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu

Noosa, Brisbane, Surfers Paradise en Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Yiri

12 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Hoi Piepeloi. We zijn een tijdje uit de lucht geweest. Voor ons gevoel hadden we nog niet veel beleefd,  maar ondertussen kunnen we weer een blog vullen.

We waren gebleven in Noosa. Daar zijn we kort geweest. We hebben door het National Park een wandeling gemaakt. We volgden een pad langs de kustlijn en onderweg keken we naar de vele surfers in het water. Na een fikse wandeling werden we beloond met een heerlijk naakt strand. Wellicht was het er daarom verdacht rustig...
Noosa was een leuk klein surf en strandstadje, maar we moesten onze reis vervolgen naar de eindbestemming van de roadtrip: Brisbane.

Op onze weg daar naar toe kwamen we langs Steve Irwins Australia Zoo. Reden voor een tussenstop. Wat een verschil met bijvoorbeeld Artis! Super groot en vooral het Africa gedeelte. Dit was één grote openvlakte waar de zebra's, neushoorns en giraffen vrij kunnen rond rennen. Uiteraard zijn we naar de krokodillenshow gegaan. Heel gaaf om te zien! Ze lijken zo tam in hun hokken, maar als je ze dan in actie ziet weet je weer waarom ze zo gevaarlijk zijn. Naast een krokodillenshow hebben ze ook een tijgershow. Net zo cool en net zo gevaarlijk. Twee maanden terug is er een oppasser tijdens een show in zijn nek gebeten door de tijger. Uiteraard in een speelse bui, maar ja die tandjes zijn erg scherp. Gelukkig heeft de oppasser het overleefd en konden wij ook genieten van de show. Onze tijger had er echter niet heel veel puf voor en nam elke keer een verfrissende duik in het water. Ha ha probeer die er dan maar uit te krijgen. Naast deze shows hebben we nog veel meer kangaroos, koala's, slangen, vogels en andere dieren gespot. Je kan met een koala in je armen op de foto, super leuk. Maar voor de Nederlanders: je kan ook door het koala hok lopen en daar mag je de koala's aaien en dan zelf een foto daarvan nemen. Dus dat hebben wij gedaan, GRATIS haha.
We hebben genoten van onze tussenstop, maar moesten toch echt verder.

Onze laatste camping werd gezocht en gevonden. Helaas was de receptie al dicht (om 16.00 uur) dus na wat navraag te hebben gedaan besloten we op de camping te overnachten en de volgende dag te betalen. WRONG. De volgende dag maakte de receptioniste ons zeer duidelijk dat dat niet de bedoeling was, in termen van strafbaar, illegaal en zeer hoge boetes. Tsja jammer joh en met onze liefste koppies en puppy oogjes keken we heel zielig en zeiden dat we dat echt niet wisten en toch graag nog wilden betalen. Aju en weg waren we om onze camper in te leveren. Maar Brisbane is groot en wij zo klein, dus waar moeten we heen? Gelukkig heb je altijd een vriend waar je naar toe kan als je het even niet meer weet.... de politie. Juist ja! Dus daar weer de puppy oogjes opgezet en heel vriendelijk (ja dit keer echt) werd er een routebeschrijving voor ons uitgeprint. Zonder enige moeite vonden wij onze bestemming en moesten we afscheid nemen van onze iet wat gehavende Sandy. (Ze is trouwens vernoemd naar de meest voorkomende naam van beekjes die we onderweg zijn tegen gekomen). Dag oud beestje van ons, sorry voor je deuk :(

De tijd van hostels was weer aangebroken. Onder ons hostel was een bar en we besloten daar 's avonds eens een kijkje te nemen. Niet bepaald ons publiek en met onze on-opgemaakte hoofden vielen we een beetje uit de toon. De alcohol vloeide rijkelijk bij anderen dus werd er een spelletje stripstoelendans gespeeld... ahum echt waar. Toen er een meisje alleen nog in haar slipje op het podium stond was het voor ons echt duidelijk dat dit niet voor ons was weggelegd. Op naar wat slaap dan maar...dachten we. Want de bas en muziek was zo hard dat alles in onze kamer meedreunde en we alsnog konden 'genieten' van het feestje. De rest van de dagen hebben we een museum bezocht, terrasjes gepakt en op de street beach van de zon genoten. De street beach, je leest het goed, is een strand op straat aan de oevers van de rivier. Ze zijn zo origineel qua zwemgelegenheden creëren.

Na vier dagen Brisbane verlieten wij de stad voor weer wat idilische oorden: Surfers Paradise. Nou ja idilisch... het bleek een soort Chersonisos van Australië te zijn. Dus om weer even terug te gaan in onze tienerjaren besloten wij ons in het nachtleven te wagen. Korte jurkjes, hoge hakken, mannen die lijken op Jersey Shore types en barvrouwen in ondergoed is toch echt niet meer aan ons weggelegd. Ooohhhhhh we worden oud. De overige dagen hebben wij weer doorgebracht met terrasjes pakken, cocktails drinken, zwemmen en zonnen. Totaal geen straf en de gebroken nachten van Brisbane werden hier weer goed gemaakt.

Uitgerust en relaxed stapten wij weer op de bus naar een volgende plaatsje: Byron Bay. Daar zijn we nu. Dit is echt een leuk hippie plaatsje, dus onze uitgeruste en relaxte houding komt hier goed te pas. De eerste avond zaten we met zonsondergang op het strand te genieten van een pizza en een groep bongo spelende en apen-dansende mensen. Hoe hippie wil je het hebben?! Heerlijk toch.

Vandaag zijn we om 04.00 uur opgestaan om de zonsopkomst te aanschouwen op het meest oosterlijke puntje vasteland van Australië. Het kostte ons wat slaap, wat angst aangezien we door soms pikdonkere stukken bossen moesten lopen (hoera voor een zaklamp), wat conditie aangezien het 55 minuten lopen was (enkele reis), wat spierkracht aangezien we 377 traptreden moesten beklimmen (enkele reis) en wat zweet...maar dan heb je ook wat. De schemering kleurde de hemel in de prachtigste kleuren blauw, roze, rood en oranje en om 06.25 uur kwam het bolletje van de zon tevoorschijn. Als een raket schoot zij omhoog en wij stonden maar met open mond te kijken en ondertussen heeeel veeeel foto's te maken. Dit was het vroege opstaan, de angst, conditie- en krachttraining zeker waard.

Morgen gaan we naar Nimbin. Dat is een hippie dorpje met al haar charmes aka drugs. Het schijnt een belevenis te zijn en we zullen het meemaken. Als de volgende blog onleesbaar is, komt dit waarschijnlijk door de invloed van marihuana, hasj of paddo's.

Grapje! Wij engeltjes zullen ons inhouden. Tot de volgende keer weer. Relax, be cool, peace!

• 12 Februari 2014 - 13:55

De Kempies:

O Anouk is jaloers op de koala foto's. Maar we genieten nog steeds lekker mee met jullie. Blij dat jullie zo genieten. Doe voorzichtig in Nimbin voor je het weet heb je een souvenir.
    De groeten uit olympische nederland.