Het zit er alweer op - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu Het zit er alweer op - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu

Het zit er alweer op

Blijf op de hoogte en volg Yiri

08 Mei 2014 | Fiji, Fiji Islands

Hoi allemaal,
Vanaf HongKong airport alweer mijn allerlaatste blog van mijn reis (aaaaaahhhh). Ik zal jullie nog meenemen op mijn laatste dagen Fiji en dan is het afgelopen met de pret.

Misschien was ik iets te enthousiast toen ik op Facebook vermeldde dat ik naar het beloofde land zou gaan. Het liep even iets anders. Eenmaal in het vliegtuig duurde het een tijd voordat we weg gingen. De crew riep om dat er koffers achterbleven en dat we extra kerosine nodig hadden vanwege de weersomstandigheden in Nadi. Ahum say again?! Gelukkig zag ik mijn felgele tas aan boord komen dus dat was fijn. Gedurende de vlucht enorm veel turbulentie. Dat leverde wat ongemakkelijkheden op aangezien niemand naar de wc kon. Elke keer als we onze gordels los mochten doen stond er een enorme rij voor het toilet. Dacht je eindelijk aan de beurt te zijn, werd je weer terug gebonjourd naar je stoel. Daarnaast had ik mezelf kranig verweerd tegen de verleiding van lekkernijen op het vliegveld, want ik wist dat ik lunch zou hebben. Nou ja toen dat karretje mij eindelijk had bereikt was er alleen nog vis over. Dus zat ik uitgehongerd en met hoge nood in dat stomme vliegtuig.

Aangekomen in Nadi regende het echt kei en keihard. Nog anderhalf uur wachten om door de douane te komen en eindelijk was ik dan in het resort. Een beetje zielig en alleen met een bloemetje achter m'n oor en een snert humeur zat ik aan mijn avondeten. Snel naar bed om de dag maar te eindigen. Maar het geluk was nog niet over, want deze oplettende backpacker dacht bedbugs te hebben ontdekt. In paniek naar de receptie gerend en gelukkig mocht ik van kamer wisselen. Je kan je voorstellen dat ik geen oog dicht heb gedaan die nacht, want ik voelde natuurlijk overal kriebel en om de paar minuten inspecteerde ik mijn bed met een zaklamp op eventuele indringers.

Afijn de volgende dag was het droog en werd ik opgehaald voor de boot naar de Yasawa eilanden. Na een uurtje varen kwam ik op mijn eiland aan. De locals stonden daar vrolijk te zingen en gitaar te spelen om je te verwelkomen. Leuk! Toen ik echter het 'resort' zag zonk de moed weer in m'n schoenen. Aangezien het geld op is kon ik geen echt resort betalen dus gekozen voor de basic optie. De definitie van basic kreeg opeens een heel nieuwe dimensie. Douches en toiletten waren aanwezig, maar water niet altijd. Dus doorspoelen en douchen was vaak een probleem. Armzalige bedden en heel veel insekten, ratten, naaktslakken en klote sandflies. Het was een beetje 'echte meisjes in de jungle/groeten uit de rimboe-idee'.

Overigens klaarde het weer wel op dus strandhangen werd mijn favoriete bezigheid. Na twee dagen op Wayalailai te zijn geweest ging ik naar White Sandy Beach. Gelukkig was dit vele malen beter en was douchen geen obstakel meer. Heerlijk genoten hier en ook weer niks anders gedaan dan zwemmen, snorkelen en in de hangmat hangen. Ohja nog een kava ceremonie bijgewoond. Het valt onder de categorie drinken, maar is echt smerig. Het leek net sloot water en ik snapte de hele clue van die ceremonie niet. Ik gruwelde bij het besef dat ik drie kommen moest drinken en daarna werd vrolijk een nieuwe voorraad gemaakt. Onbeschoft of niet, ik ben opgestaan en weg gegaan en de rest van de avond met een verdoofde tong (effect van de kava) de bula dance gedanst.

Na White Sandy richting de Blue Lagoon gegaan. De filmset van de gelijknamige film met Brooke Shields. Het is er werkelijk waar prachtig! Heerlijk gesnorkeld weer, schildpadden gezien en gevisd. Na een heerlijke week op de eilandengroep weer terug gegaan naar Nadi. Super resort daar gehad met normaal eten (niet alleen rijst voor lunch en diner), leuke entertainment met firedancers enzo en mag het ook een keer: heerlijke bedden. Tot slot een massage genomen om Fiji (en heel mijn backpack avontuur) goed af te sluiten en helemaal klaar te zijn voor de 43 uur durende terugreis. De massage was echter iets te ruw. Met een bont en blauwe rug en muggenbulten zoveel, zo groot en zo jeukerit heb ik de reis naar HongKong net overleefd. Aaaaahhhh hopelijk heb ik meer geluk met mijn volgende vlucht.

De afgelopen 131 dagen heb ik drie landen doorgetrokken. Heb ik 9 vliegreizen, 16 boottochten, 6 treinritten en ontelbaar aantal busritten gehad. Heb ik mezelf, maar voornamelijk ook een klein stukje van deze prachtige wereld beter leren kennen. Of ik ooit nog een reis op deze manier zal maken? Waarschijnlijk niet, ik blijf een luxe paardje hè?! Maar één ding weet ik zeker: de wereld is groot en er komen nog heel wat vakanties aan! :)

Volgelingen: bedankt voor het lezen en lieve berichtjes. Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yiri

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2125
Totaal aantal bezoekers 12412

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 09 Mei 2014

Backpack trip

Landen bezocht: