Surfkamp, Coffs Harbour en Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu Surfkamp, Coffs Harbour en Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu

Surfkamp, Coffs Harbour en Port Macquarie

Blijf op de hoogte en volg Yiri

26 Februari 2014 | Australië, Port Macquarie

Allo allo da sind wir wieder. Er zijn hier super veel Duitsers dus Duits is nu onze voertaal. Om het even makkelijk te houden zullen we deze blog toch verder schrijven in het Nederlands. Onze laatste blog eindigde in Byron Bay en jullie zijn zeker benieuwd hoe onze drugstour is verlopen en wat we verder hebben beleefd.

Nou we werden 's ochtends opgehaald door de regenboogbus. Heel hippie-achtig, maar heel fijn zonder airco. Aangekomen in Nimbin bleek dit een heel klein dorpje te zijn. Letterlijk één straat. Overal kleine winkeltjes inclusief hippies, een hippie museum en uiteraard steegjes vol met drugs verkopende hippies. We werden zelfs aangesproken door een vrouw van zeker in de 60 of we 'the best cookies in town' wilde kopen. Wat een raar en apart sfeertje. We hebben zo goed mogelijk geprobeerd dit op camera vast te leggen. Behalve dan de drugs dealers (te groot risico om die te laten lachen naar het vogeltje). Al met al was het een grappige ervaring.
De volgende dag was het de dag van vertrek en van de liefde! Aangezien wij onze liefdes moesten missen, hadden we besloten onszelf te verwennen met een goed valentijnsontbijt. Tevreden en intens genietend aten wij onze chocolade pancakes, zooo lekker. Kirsten was zo attent en sneaky geweest om nog wat cadeautjes te kopen voor Yiri. Helemaal blij en verwend verlieten wij het stadje Byron Bay, waar we stiekem een beetje verliefd op zijn geworden.

We kwamen aan in Coffs Harbour en het weer sloeg helaas om. Zonder zon is het sfeertje toch minder leuk hoor. We hadden direct maar surfkamp geboekt en hebben enkele dagen in Coffs doorgebracht wachtend op zon. Maandag gingen we op weg naar Spot X. We sliepen in kleine hutjes (zeer benauwd en vol met zand en beestjes) en zouden vier dagen surfles krijgen. De volgende dag was het dan zo ver en strak in pak (wetsuit) waren wij klaar om de zee te temmen. Ahum eerst droog oefenen op het strand. Nouuuu dat ging pretty good en snel mochten onze skills in het echt beoefenen. Ook dat ging niet slecht en bij poging twee stonden Jut en Jul fier op de surfboards. Wat hadden we een lol en wat waren we goed. Het was zo leuk dat we besloten om de volgende dag maar foto's te laten maken. Zelf plaatjes schieten gaat een beetje lastig... De volgende dag leerden we meer over sturen en zelf peddelen om de golf te pakken. En warempel: de zon ging schijnen, hoe heerlijk kan je het hebben?! Het was wel zwaarder om golven te pakken nu we geen mega duw meer kregen van onze leraren, maar alsnog lukte het ons om golven te pakken. Op dag drie was de zee erg onstuimig en leerden we hoe we door de golven heen konden komen. Kirsten peddelde als een pro en schoot als een speer vooruit, Yiri daarentegen peddelde met alle goede bedoelingen, maar kwam geen steek vooruit. Na meer onderwater te hebben gelegen dan bovenwater was de les afgelopen en beseften we dat we toch niet zulke experts waren (nog niet). De laatste dag was weer heerlijk en hebben we verder kunnen dartelen in het water en sloten we surfkamp goed af.
De foto's zijn echt te grappig. Soms staan we als Kungfu Panda op dat surfboard of een spectaculaire val, maar ook heel wat profi surf-look foto's. Helaas staan ze nog niet online en kunnen we ze niet met jullie delen. Dat had het verhaal helemaal af gemaakt.

Na Spot X zijn we weer terug gegaan naar Coffs Harbour en nu namen we de zon weer mee. Je hebt er niet heel veel te doen, maar ze bedenken we iets. Zoals: The Big Banana, dé attractie van Coffs. Letterlijk een grote banaan als eerbetoon aan jawel de banaan! Je had wat attracties zoals lasergamen, schaatsen, tokkelen (vond Yiri leuk) en bananen eten. Goed zo komen wij onze dagen wel door. Verder is er nog een pier (jetty) waar de waaghalzen vanaf kunnen springen. Het is namelijk zeven meter hoog, maar tof om te doen. Een dolfijn kwam trouwens ook nog even spieken. Dus de tassen werden neergegooid en camera's werden gegrisd wat enkele plaatjes van dat leuke beestje. Zeg nou zelf dat is toch veel leuker en bijzonder dan een banaan?!

Coffs Harbour was uitgeplozen door ons en nu was Port Macquarie aan de beurt. Gisteren zijn we hier aangekomen. Prachtig mooie uitzichten heb je hier en bodyboarders kunnen hier hun lol niet op. Langs de zee loopt een pad met allemaal grote keien die mensen hebben beschilderd. Dus vanmiddag hebben we lekker in de zon de beschilderingen bewonderd en onze ogen uitgekeken wat de bodyboarders voor capriolen uithaalden. Morgen gaan we nog naar het Koala ziekenhuis en dan heb je Port Macquarie ook wel weer gezien.

Hierna gaan we naar New Castle en tot slot onze laatste stop Sydney. We hebben nog maar twee weken te gaan. We beseffen nu pas hoe snel de tijd gaat, maar we zijn allebei wel toe aan iets anders. Nou daar hoeven we niet lang meer op te wachten. Maar voor nu genieten we nog van onze laatste weken Australië en ons samen zijn. Liebe leute auf wiedersehen of we kunnen nu beter het magische woord van de surfers gebruiken: Yeeeeewwwww!

P.s. Als echte zonaanbidders zijn we inmiddels zo bruin dat we niet meer voor Denen, Duitsers of Spanjaarden worden aangezien, maar als heuse aboriginals!

• 26 Februari 2014 - 20:24

Esther:

Nou meiden, het ziet er allemaal weer chill uit :)
    We wachten met smart op de surf-foto's ;)
    En wat de attracties betreft.... 'bananen eten???' nou, nou, dat is wel een hele bijzondere attractie, hi, hi
    Daarvoor moet je blijkbaar naar Australië...
    Maar jullie begrijpen wel dat we iedere keer weer stik jaloers zijn als we al jullie avonturen lezen.
    Niet ál te bruin worden hè!! Anders komen jullie Nederland niet meer in, dan denken ze dat jullie asiel willen aanvragen hier :)
    Geniet nog even de laatste weekjes samen!!
    Kus voor jullie allebei,
    paps en mams Hamoen

• 04 Maart 2014 - 18:30

Tante Leny En Oop:

Hoi Yiri en Kirsten ! Nou wat een leuke schrijfstijl hebben jullie ,onze complimenten ! Ook opa geniet er van ,ja want hij schrijft ook ,dus hij kan het weten .... Wat surfen betreft ,heb ik ook gedaan alleen niet met zulke golven , gewoon maar op een meer . Nou wij wensen jullie een goede 14 dagen toe ,vol zon en avonturen ! En vol spanning wachten we op de foto's . Liefs T. Leny en Oop