Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yiri Hamoen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Yiri en Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Yiri

30 December 2013 | Australië, Sydney

Aankomst in Hong Kong.

Na onze lieve vrienden/vriendjes en familie gedag te hebben gekust en geknuffeld, gingen wij met trillende beentjes de douane door. Yiri blijkt harteloos te zijn, want die heeft alleen maar staan lachen bij het afscheid. Vrienden, familie het ligt niet aan jullie!
Het vliegtuig stond al klaar en we konden direct boarden. Eenmaal in het vliegtuig zagen wij, hand in hand, hoe de Nederlandse bodem vervaagde onder ons. Het avontuur was nu echt begonnen. We vonden in onze handbagage allemaal leuke en lieve kadootjes/ kaartjes die er stiekem in waren gestopt. Goede les voor ons dat drugs oid ook heeeeel makkelijk erin had gestopt kunnen worden whaha, gelukkig snapte iedereen dat dat geen leuke grap zou zijn. Het eerste gedeelte van de reis (10 uur) hebben we overleefd door het kijken van films, spelletjes spelen en proberen te slapen. Dit laatste is nog niet gelukt, helaas. Ow en eten natuurlijk! Zeker goed te eten, we zijn nog niet helemaal los gegaan met al het gratis eten... Hoewel Yiri wel elke keer, als er een stewardess te spotten viel, aandachtig keek of er eten bij zat. Bij Kirsten zijn ondertussen de strepsils en dropjes ook op & hoest en proest ze nog volop. Al meerdere keren kregen we (lees:kirsten) een boze blik, maar toen ze onze lieve kopjes zagen, verdween het als sneeuw voor de zon.

Nu zitten we op vliegveld Hong Kong voor een korte stop van 2 uur. Om straks een ander vliegtuig in te stappen voor de volgende 9 uur.
Hong tsjong ki, foujong hai. Greetings from Hong Kong.

Eerste dagen Sydney.
Na de tussenstop van twee uur zijn we verder gereisd richting Sydney. Ook deze vlucht verliep voorspoedig. Iets vertraging, maar dat mocht de pret niet drukken. We zijn rond half 10 's avonds geland in Australië! Backpacks waren heel aangekomen en toen was het de kunst om ons hostel op te zoeken. Uiteraard was dit voor deze wereldreizigers geen probleem en spoedig vonden wij ons Wake Up hostel. Helaas was er iets mis gegaan met de boeking waardoor we in aparte kamers moesten slapen. De eerste nacht was kort voor Yiri, maar Kirsten heeft als een roosje geslapen :)

Zoooooo de eerste nacht zat erop, nu was het tijd voor douchen. Aaaaaaaaahh hierop waren wij niet voorbereid. Yiri had gezworen nooooiiit meer naar een camping te gaan vanwege dit soort praktijken, haren in de douche, tandpasta everywhere en Joost mag weten wat nog meer. Nu we toch op de klaagtour zijn: het koken, niemand had ons gewaarschuwd dat vechten om vieze pannen, kookstellen en borden heel normaal is. Wraps lijkt makkelijk he?! Schijn bedriegt. Noodles, pasta en tosti's blijken opeens een wereld idee!

Afijn we hebben het ook wel goed hoor en alles went zegt men. We hebben al als Chinezen rond gelopen met camera' s om ons nek en als gekken overal foto's van geschoten. Met de citytour konden wij ons daarom helemaal uitleven. Ondertussen zijn wij uitgestapt op Bondi beach voor het ultieme vakantiegevoel. Ohhh wat heerlijk, maaaaaarr na een uurtje kwamen wij erachter dat de zon toch net iets feller is dan in Griekenland of Spanje en dat we dus ook net te weinig zonnenbrand op hadden gesmeerd. Factor 30 bleek toch niet voldoende te zijn. Met rode neuzen, armen en buiken wandelen wij nu als klassieke Engelsen, maar met trots, door Sydney te paraderen. En Yiri heeft een hoed, zij heeft een hoed!

Vandaag staat op de planning om de volgende stappen van onze reis te onderzoeken. Morgen natuurlijk Oud en Nieuw en vrijdag gaan wij deze wereldstad verlaten.

Wij wensen iedereen vanuit de 30 graden een leuke Oud en Nieuw toe. Alvast een gelukkig nieuwjaar!

Dikke kussen en liefs de wereldreizigers,
Kirsten en Yiri

• 30 December 2013 - 00:49

Brigit:

Hey meiden,
    Pas een paar dagen weg en meteen al veel meegemaakt, dat belooft wat! :)
    Haha het koken zal wel even wennen zijn ja, maar jullie worden nog echte keukenprinsessen op deze manier.
    Nu jullie toch op Bondi zijn, share wat foto's met de achterblijvers :p
    Doe voorzichtig en geniet. Heel veel plezier met new year's eve. Xx

• 30 December 2013 - 07:30

Jolien:

Hahaha nou dit eerste verslag belooft wat voor de rest van de reis! Leuk geschreven, moest mijn lach onderdrukken in een volle trein.. ;) liefs

• 30 December 2013 - 19:44

Jeroen:

Wat klinkt dat al waanzinnig goed dames! Geniet van de noodles en goon en ben benieuwd wat jullie volgende bestemming is!! x

• 31 December 2013 - 11:24

Eva:

Klinkt fantastisch ladies, heel veel plezier met O&N daar, lijkt me ontzettend mooi.
    Geniet van alles, liefs.

• 31 December 2013 - 15:38

Wendy:

HAPPY NEWYEAR KIRSTEN EN YIRI, NAMENS DE BERGSMA´S WIJ HEBBEN HIER NOG RUIM 8 UUR TE GAAN MAAR JULLIE ZIJN AL IN 2014, ERG BIJZONDER XXX GENIET VAN DE REIS.

• 01 Januari 2014 - 00:39

Oop En T.Leny:

Happy New Year Yiri en Kirsten ! Wat een magnifiek vuurwerk daar in Australië !
    Opa en ik wensen jullie een spannende mooie tijd in 2014 !

• 02 Januari 2014 - 09:09

Liz:

Heerlijk om te lezenen zo herkenbaar hahaha.

Have fun meiden!!

• 02 Januari 2014 - 22:05

Esther:

Nou... Na 5 dagen Duitsland zonder internet :( :( waren we natuurlijk razend benieuwd naar jullie eerste ervaringen Down Under...
    Rode knarren, vieze pannen en camping taferelen......Klinkt goed ;p hi hi. Out of your comfort-zone heet dat, toch???
    En wij maar denken dat jullie 5sterren geboekt hadden!!!!
    Maar ons respect groeit met de dag!
    Geniet van alle avonturen... Dkke kus paps en mams Hamoen

• 02 Januari 2014 - 23:00

Yvonne:

Leuk verslag kirs en Yiri (Japans ? ), ben benieuwd naar t volgende verslag en wat er allemaal nog op jullie pad komt. Verheug me er al op om jullie avonturen te lezen....veel plezier meiden....tot lees